Je bežné, že organizácii a evidencii skladu materiálov, polovýrobkov alebo hotových výrobkov je vo firmách venovaná menšia pozornosť ako samotnej výrobe. Vznikajúce problémy majú ale priamy vplyv na samotnú výrobu a v konečnom dôsledku na efektivitu a ziskovosť firmy. Vonkajšie prejavy bývajú zväčša podobné. Stáva sa vám, že:
- Musíte fyzicky ísť do skladu aby ste si overili, či je daný materiál skutočne k dispozícii pre výrobu?
- Riešite reklamáciu od zákazníka spôsobenú zámenou materiálu vo výrobe?
- Stav skladu a evidenčný stav sa prestane zhodovať už pár mesiacov od poslednej inventúry?
- Neviete identifikovať materiál kvôli stratenému popisu?
- Nedokážete vyhovieť zákazníkovi, ktorý od vás vyžaduje podrobnú evidenciu (napríklad číslo tavby)?
- Inventúra v sklade zaťažuje celú firmu, trvá niekoľko dní a končí dokonca prebytkom?
Ak sa to stáva aj u Vás vedzte, že nie ste sami. Tieto problémy má mnoho firiem, ktoré za posledné roky rýchlo vyrástli a nemali čas venovať adekvátnu pozornosť všetkým procesom vo firme.
Pre výrazné zvýšenie kontroly nad tokmi tovarov vo firme odporúčame zaviesť náš systém označovania s využitím QR kódov.
Prečo QR kód?
- Jednoznačná identifikácia – systém generuje jedinečný kód pre každý kus materiálu a čítacie zariadenie neumožní vydať iný ako predpísaný materiál.
- Odolnosť a bezpečnosť - označovanie je vhodné do „ťažkej“ prevádzky, kód je aj pri poškodení 30% svojej plochy stále čitateľný.
- Zrozumiteľnosť – do QR kódu sa dá vložiť 1852 znakov, čo umožňuje uložiť súvislú informáciu, ktorú viete jednoducho prečítať vy aj napríklad vaši zákazníci. Stačí na to smart telefón s malou bezplatnou aplikáciou.
- Jednoduchosť použitia – systém vnáša poriadok do skladu a neumožní pracovníkom „improvizovať“ tam, kde si to neželáte.
So zavedením značenia tovaru s QR kódmi je možné odfiltrovať náhodné chyby a zabrániť omylom pri vydávaní tovaru. Získate tiež prehľad o reálnom stave na sklade, pohyboch podľa položiek, prípadne zákaziek.
Zavedenie takejto evidencie nevyžaduje veľké náklady. Celý systém je pomerne nenáročný a skladá sa z čítačky, tlačiarne, terminálu a programového vybavenia (viac tu).
Ak si myslíte, že nastal správny čas zvýšiť kontrolu nad tokmi materiálov vo vašej firme a posunúť systém evidencie skladu dopredu, obráťte sa na nás. Pomôžeme vám zanalyzovať súčasný stav vášho systému skladovania, odhaliť slabé miesta a navrhnúť spoľahlivé riešenia s využitím moderných technológií a praxou preverených najlepších postupov. Minimalizujeme možnosť vzniku chýb a nechcených omylov, ktoré predražujú výrobu a prinášajú zbytočné problémy, ktorým sa dá jednoducho vyhnúť.